Ik zou de leerlingen het spel Buzz laten spelen.
Zo zien ze hoe een quiz precies in elkaar zit.
De bedoeling is dan om hun eigen groep te promoten en supporters te vinden.
Wat maken ze precies?
- een slogan
- een korte beschrijving van hun groepsleden
- een overzicht van hun sterke en hun zwakke kanten.
Als ze verdeelt zijn in verschillende groepen met elk hun eigen publiek, spelen ze het spel.
Na het spel kunnen ze dan nog een artikel schrijven over het verloop van de quiz. Zoals er van een echte quiz ook af en toe iets in het nieuws verschijnt.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Annelies
Vermijd je in het vervolg dt-fouten op de weblog? Corrigeer ook de fout in je bericht.
Buzz lijkt me inderdaad een goed spel, maar je uitwerking kan beter.
Kies functionele en realistische doelen: Denk je dat je leerlingen niet weten "hoe een quiz in elkaar zit"? Waarom laat je elkaars sterke en zwakke kanten oplijsten? Dit kan voor wrevel zorgen en lijkt me als doel weinig zinvol. Waar moeten ze supporters zoeken? Op straat?
Voor je leerlingen zal het niet alleen vreemd zijn, maar vooral ook moelijk om een artikel te schrijven over een quiz.
Een reactie posten